| Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
| Autor |
Zpráva |
Retromancer Mirror Spider

Založen: 17. 11. 2003 Příspěvky: 473 Bydliště: Domek v pustine...
|
Zaslal: st září 01, 2004 8:56 pm Předmět: |
|
|
| Hellmaster napsal: |
| Vilgerius napsal: |
| Ale Helle, nekro nechodi dung kvuli stenam. Stejne jako klerik ci war nechodi do dungu kvuli stenam. Kvuli tomu tam chodi mag. |
A proč chodí do dungu necro? |
Aby zvedal potvory, provokoval nestvury pres zed pomoci mass curse, bleskal, summonil, ortoval. Ano - ne pro to aby zdil. Pro tento duvod je tam proste mag. Necro zdi pokud mag nestiha nebo v krizovych situlacich.
Ano necromant nema Vas An Ort. Ma ho jen clerik a mag - proc to netusim, nicmene je to tak a je stejne zbytecne o tom polemizovat jako o napriklad rangerovu teleportu. A ano - necromant nema kouzlo teleport Proc ho nema take netusim, nemyslim si ze by znalost tohoto kouzla maga oslabila, ani ze by vyrazne posilila necromanta ale opet trvam na tom, ze je to proste dano pravidly - a ta si cetl kazdy. Upozornuji ze drive nemohl necro pouzivat ani svitky a take existoval.
O morfu jsem si vyjadroval jinde. A nadale trvam na tom, ze tim ze sve povolani shazujete ukazujete jen to, ze za nej bud neumite hrat, nebo se vam nelibi, coz vyjde nastejno. Kazdopadne uz se nehodlam vzrusovat v zadnem podobnem topiku, protoze to zretelne nema cenu.
Jen na zaver lidicky - klidne bych vymenil VAO a zpristupnil vam morf i teleport jen za moznost healingu 60... _________________ Retromancer |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Hellmaster Lord Death

Založen: 21. 10. 2003 Příspěvky: 4907 Bydliště: Bezhrobovec
|
Zaslal: st září 01, 2004 9:14 pm Předmět: |
|
|
Retro, neber to tak vážně :o)). Tenhle topic je založenej z nálady, recese a na odtažení tohohle tématu z topicu o morfech :o)).
Nicméně ta moje otázka na kterou jsi reagoval reagovala na to jak Vil popsal proč je která postava v dungeonu unikátní nebo nezastupitelná. _________________ Hellmaster, posel Aethanův, Představený Spolku
 |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Vilgerius Strašidlo

Založen: 21. 10. 2003 Příspěvky: 2599 Bydliště: Onen svět
|
Zaslal: čt září 02, 2004 10:32 am Předmět: |
|
|
Kazda postava je ale zastupitelna viz topic klerik na imperiu a kratka debata o tom, proc ma klerik summony?
Prave proto, ze povolani NEJSOU unikatni ci nenahraditelna. Dojdes dung bez maga, dojdes ho bez klerika, dojdes ho bez plecha.
Jinak zeptej se Franty nebo Gateho, jak je uzasny morf + boost (rekneme 200hp) s healingem 50. To totiz stravis dva dny makrovanim, nez se vylecis - a tou dobou uz ti ten morf spadne  |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Hellmaster Lord Death

Založen: 21. 10. 2003 Příspěvky: 4907 Bydliště: Bezhrobovec
|
Zaslal: čt září 02, 2004 12:53 pm Předmět: |
|
|
Nojo, ale když jsi mrtvej tak už se nevyléčíš ani s healing 60 :o))))). _________________ Hellmaster, posel Aethanův, Představený Spolku
 |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Retromancer Mirror Spider

Založen: 17. 11. 2003 Příspěvky: 473 Bydliště: Domek v pustine...
|
Zaslal: čt září 02, 2004 2:25 pm Předmět: |
|
|
Tak sem se odhodlal a procetl si to cely uplne od zacatku jeste jednou (sem to ale odvaha coz? )
Dosel jsem k zajimavymu zaveru - hracum, kteri hraji za necromanta jde v tomto topiku zcela jasne o to, ze nejsou do dungu potreba tolik jako mag. To je cely problem. Pokud se pletu sem s reakcemi, mozna tomu konecne zacinam rozumet.
Dal si zrejme kazdy necromant zjistil v cem ze je ten zasadni rozdil mezi nim a magem - tedy proc maga ano a necra ne. Dosel jsem k jednoduchemu zaveru - mag umi zdit. Je to jednoduche reseni, ale ma nekolik podstranek mag umi zdit dokonale. Ma pro to vsechny predpoklady - tj moznost max boostu, moznost imunity na KVF spolecne s brutalnim snizenim ohniveho DMG (flus) a jeste obrovskou STR ktera ho v morfu radi mezi posledni cile utoku monster. A to vse spojene s tim, ze dokaze hodit zed radove za sekundu a tohle opakovat vpodstate neomezenou dobu.
Tady - neni problem dojit dung bez maga, ale je sakra tezke ho bez nej dojit pokud vas neni dost, nebo nemate more casu. Mag svymi zdmi (spojenymi s parou a parafildy) umoznuje rozdeleni monster a jejich snadnejsi likvidaci. To vime vsichni a proto pokud jde necro je prace se sumony (podle meho nazoru) spis na nem, nez na magovi - dokonce obcas byva vetsim summonerem hranicar, protoze mag ma (verte nebo ne) dost prace se zdenim parovanim a bleskanim (a udrzovanim se nazivu )
Problem z pohledu necra nastava tehdy, kdyz zjisti ze maga v tomto smeru nemuze zastoupit, tedy muze, ale ne v tezkych dungach, kde je otazka sekund velice dulezita. Pokud se na to podivam komplexne, je jejich postaveni zrejme uz z pohledu na rozlozeni sil - pred zacatkem souboje nabehne prvni mag (v morfu) zazdi nestvury, poparuje co jde a drzi zed, pripadne utece , pak dojdou bijci, spolecne s clerdou a za nimi se dosune necro se svymi sumony a hranicar. Zde je jasne videt, ze necro by musel byt opravdu superman, aby dokazal nabehnout sam mezi dejme tomu strelecke a kouzlici jednotky a oddelit je pomalou energo zdi. Jiste i to by slo napriklad pomoci klamnych zviratek, ale uz to proste neni ono jednoduche reseni...
Ovsem troufam si tvrdit, ze v tomto popisovanem pripade by necrovi nepomohl ani onen morf do draka. Energo zed ze svitku je opravdu pomala a jakykoli kontakt ji fizzne - jako kamenou. Jenze je hodne malo kouzel ktere jsou rychlejsi nez stone zed ze svitku, takze mag ji i pod palbou na cca 5ty pokud dokonci...
Takze - v tomto pripade necro maga (pri zachovani stejneho poctu ucasniku a zhruba stejneho casu) nenahradi, nebo jen omezene. Pokud jde necro a mag, jsou schopni spolupracovat a doplnovat sve zdi, ale i presto se da rici, ze mag muze to same delat bez necra - o dejme tomu par % obtizneji.
Dalsi otazka je prezii v dungu. Na to je mag opet vybaven lepe, alespon pokud pouzije morf hulky. V hadovi, do nehoz 5 prevteleni stoji neco pres 1K, tedy cca 250 jedno, ziskava mag razem 160 STR a jelikoz, jak jsme si rekli, pije TMR staci mu i onech 100 INT k dostatecnemu sumoneni a parovani - a to i v pripade earth elemu... Dokaze vykoulit 3 po sobe, coz staci i na velmi tuhe nestvury. Dale je schopen uniknout z parafildu pomoci teleportu z hlavy, coz je v urcitych situlacich take velka vyhoda (zvlast kdyz jsou lagy).
Necro tyto vyhody pozbyva a pokud mag morfne je to prave necro, kdo je ve skupine ten s nejmene STR a tedy je primarnim tercem. Opet je zde opravnena namitka, ze na to mu healing 60 opravdu nestaci. V tomto pripade je morf namiste, ale z toho rozlozeni sil druziny je videt, ze to nemusi byt kdovi jak silny morf, jen tak silny, aby zbavil necra toho terciku na cele. Tedy neco s cca 150STR se soucasnym logickym omezenim INT a DEX (jiste, uz slysim INT dolu ne! , ale snizuje se i magovi a to pri jakemkoli morfu...)
Dale, necro nema zadneho tak silneho sumona (myslim tim HP) jako mag sveho earth elementala. Tedy - da se rici ze dva SK daji eartha s prehledem, ale jak tu nekdo psal na DP je veliky problem ovladat vetsi pocet agresivnich sumonu a tedy 3 earthove (kteri drzi cil jao skorp) jsou mnohem vyuzitelnejsi (ve skupince) nez dejme tomu 5 SK, kteri budou vyzafdovat neustaly dohled a presto budou utikat a plest se bijcum na policka, blokovat je a u silnych (rana za 110) nestvur zapricinovat smrt.
Problem VAO nevidim tak zhave - protoze jedu za maga a opravdu neni mnoho situlaci, kdy hozeni VAO napacha vic uzitku nez skody. I kdyz nepocitam s tim, ze by v dnesni dobe hral nekdo bez light cracku (nebo injekce) a tedy ze by jste mu shodili svetlo, zrusi tim mag vsem zrcadla a boosty, a tedy je pri boji vyrazne oslabi. Proto se toto kouzlo pouzije snad jen pri opravdu velikych bitkach, nebo u zamoreni summon daemony od sumonera... Tedy - tohle je to nejmensi minus.
No, ted jsme snad presne popsali situlaci, ktera zpusobila tenhle topik - tedy maximalni vyhody maga v dungu oproti minimalnim vyhodam necra tamtez. Vyhodami necra oproti magovy jsou :
Curse a hlavne mass curse, jimz dokaze nalakat nestvury skrz zed do para fildu a dale zvedani TOP potvor a jejich pouziti k likvidaci ostatnich (potvor ) Ano - zvednuty Titan napriklad, pokud se vykouzli a clerda mu da boosty a jede na nej IVM je sakra poradny zabijak, s kterym se maloco muze rovnat. Ovsem trendem doby je skoro vsude kde je takovahle nestvura umistit pasti zerouci sumony a tim tuto vyhodu necrovi zrusit. Ovsem problem tedy neni ve schopnosti ale v trendu GM. Jinak kouzlo je to velice hezke. Tim bych tedy rad negoval pokusy o zlepseni kouzla tim zpusobem, ze by bylo vic typu nestvur, ktere pujdou animovat, protoze by se tim stejne niceho nedosahlo. Dokud budou GM toto kouzlo omezovat prakticky, jeho teoreticke vylepseni je k nicemu.
No uz jsem toho napsal strasny kvanta - shrnu to. Stejne jako clerik je i mag povolanim se zcela specifickym a v podstate nenahraditelnym zamerenim v dungu. Stejne jako clerika muze zaskocit paladin, ale nedosahuje ani zdaleka jeho kvalit, muze i necro zaskocit maga se stejnym vysledkem...
Ostatni povolani jsou v dungu zastoupena v podstate libovolne. Samozrejme plati, ze by tam byt mela, ale nejsou tolik dulezita jako prave mag a clerda. Pricems bych rekl ze clerda by se pomlouval daleko vice, pokud by jeho prace nebyla tolik mimo zretel a byla hodne moc nevdecna... Vseobecne pokud nekdo zemre dava vinu clerdovi, nebot on je ten posledni kdo zachranuje - neco jako brankar v hokeji - cela skupinka neco dela, ale pokud se to po+ere je to na clerdovi...
Co rict vic - pridani morfu (jekehokoli) necrovi omozni dung projit bezpecneji a lepe asistovat magovi. Taktez pridani VAO mu nijak zvlast nepomuze a i ten teleport z hlavy je jen kosmetickym doplnekem jeho fungovani pokud se na to podivame globalne. Ani s temito schopnostmi nezastoupi magovu ulohu dostatecne, ale byl by uzitecnejsi nez je nyni. Vliv na PvP, snad s vyjimkou mega morfu za levnou cenu, by nebyl zadny a necromanty by to v dungu vic bavilo (i kdyz jeden necro od nas mi povidal, ze by s magem nemenil prave proto, ze on jako necro v dungu za nic neruci a ma velikou volnost )...
Tim bych to (konecne) uzavral a snad nebudou zadne vyhrady. Ze zadne z stran - magu ani necru.
PS : Helle - ano maga by vyrazne oslabilo odebrani teleportu z hlavy, protoze by se nemohl rychle presovat po dungu a zdit (dungu s pastmi). A neomezovalo by to puze maga, ale celou vypravu jakekoli velikosti. Spis nez pro odebrani u maga jsem pro odebrani u rangera, ke kteremuy mi vubec z zadneho pohledu na hru nesedi... (to u vampa ano)
KRom toho jak je zrejme, nikdo nepotrebuje portovat tolik jako mag, protoze .... viz vyse
howgh _________________ Retromancer |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Hellmaster Lord Death

Založen: 21. 10. 2003 Příspěvky: 4907 Bydliště: Bezhrobovec
|
Zaslal: čt září 02, 2004 3:45 pm Předmět: |
|
|
Hezky a rozumně jsi to popsal. Je z toho hezky patrnej rozdíl mezi mágem a necrem kterej by v každym případě měl bejt zachovanej. Většina necrů po mágevě zdi netoužej a myslej si že je správně že to tak je. Jen bych doplnil pár maličkostí a nebo jen potvrdil co jsi psal, takže konkrétně:
| citace: |
| Dosel jsem k zajimavymu zaveru - hracum, kteri hraji za necromanta jde v tomto topiku zcela jasne o to, ze nejsou do dungu potreba tolik jako mag. To je cely problem. Pokud se pletu sem s reakcemi, mozna tomu konecne zacinam rozumet. |
Přesně tak. Jde o to že necro neni do dungu potřeba vyjma případů kdy neni mág a v takovym případě je necro stavěn do role mága na což logicky nestačí (a je to tak správně). Pominu-li pár výjmečných případů je necro mágem naprosto nahraditelnej.
Dál k tomu jak jsi psal že mágova úloha je zdít, to je přesně ono. A ideální případ by byl kdyby necrovou úlohou bylo summonit. Jenže on k tomu ty prostředky prostě nemá ač už jde o summy žeroucí monstra, Tebou zmíněné pasti nebo fakt že pak už summoni spíš překážej a nebo musej bejt přímo u nestvůry což znamená že si je tam nemůžeš přivést ze zálohy ale musíš je kouzlit přímo na ní...a v týhle situaci už vzhledem k síle summů stejně nezáleží na tom jestli je summ mumie, škorpion, SW nebo had...
Co se týče VAO, skutečně to neni tak žhavý. Je to jen detail, taková vychytávka. Mág zdí. Kdyby nezdil, nezbylo by mu než čarovat víc summy. Když víc čaruje summy, ví jak je někdy potřeba zbavit se starých aby se mohl věnovat novým. To by pro mě bylo největší vyyužití VAO, abych zdlouhavě nemusel dosluhující summíky odvádět nebo nákladně An Ortovat po jednom. Ale jak jsi řekl. Neni to tak žhavý..
Teď k tomuhle:
| citace: |
| Ano - zvednuty Titan napriklad, pokud se vykouzli a clerda mu da boosty a jede na nej IVM je sakra poradny zabijak, s kterym se maloco muze rovnat. Ovsem trendem doby je skoro vsude kde je takovahle nestvura umistit pasti zerouci sumony a tim tuto vyhodu necrovi zrusit. Ovsem problem tedy neni ve schopnosti ale v trendu GM. Jinak kouzlo je to velice hezke. Tim bych tedy rad negoval pokusy o zlepseni kouzla tim zpusobem, ze by bylo vic typu nestvur, ktere pujdou animovat, protoze by se tim stejne niceho nedosahlo. Dokud budou GM toto kouzlo omezovat prakticky, jeho teoreticke vylepseni je k nicemu. |
Tady jsi myslim uhodil hřebíček na hlavičku nebo jak se to řiká. Dalo by se polemizovat o tom jestli má smysl takhle necra omezovat nebo nemá, protože právě to by skutečně mohla být jeho výhoda, třebaže by to znamenalo veliké zjednodušení některých úseků ve hře. Pokusim se ale obhájit ono rozšíření typů mrtvol k oživení o silnější jedince například z pavouků, hadů, krakenů atp. Je tu ten "trend omezování summů", ale v souvislosti s necrovým zvedáním je to dle mého hlavně kvůli tomu že zvednutá monstra jsou příliš silná a znamenala by až moc velkou pomoc, alespoň z pohledu GM. Tudíž dle mého jde o ten fakt přílišného zesnadnění a ne o summy obecně. Teď to vypadá tak že se za těch 65 many dá zvednout buď hypersilná potvora (která je z výše zmíněných důvodů omezována) nebo ultra slabá příšera. Tak nějak jsem si myslel a doufal že kdyby se vytvořil ještě prostřední článek, tzn. potvory který zase tak silný nejsou ale jsou silnější než SW a vyplatí se na ně vyplácat tu manu, nemuselo by to znamenat zvýšení opatření proti summům. Nicméně stejně myslim že to je asi technicky nerealizovatelný.
No a co se týče toho udržet se na živu a morfu... Pokud by měl necro schopnosti kvůli kterým by si zasloužil bejt nejsnadněji umírající postava ve hře, morf by pro něj byl blbost. Jelikož to tak ale není, morf, ač nepříjemný z onoho hlediska přibližování se mágovi) by mu docela pomohl v tom aby se mohl víc soustředit na pomoc ostatním a ne na snahu udržet se na živu. Jo, jsou tu boosty ale i s nima to neni nijak slavný a toho targetu se nezbaví, navíc to stejně hned spadne. Bylo by bezva kdyby to mohlo bejt místo morfu třeba něco jinýho, co by mu přidalo na jedinečnosti a ostatním povoláním na jejich jedinečnosti naopak neubralo, ale co? Pokud teda něco...
| citace: |
| (i kdyz jeden necro od nas mi povidal, ze by s magem nemenil prave proto, ze on jako necro v dungu za nic neruci a ma velikou volnost )... |
Jo, to je přesně ono :o)). Mimochodem proto se stává že necro zachraňuje situaci...tak nějak se poflakuje za partou, sem tam si střelí blesk, něco prokleje, dá toho sumíka...a najednou všichni mrtví kromě něho, protože se přímo neúčastnil :o))). Necro je ten kdo dává vampům světlo když řvou do davu :o)). No a navíc po něm všechno jde a lehce umírá, proto maj nerové vypěstovaný skvělý reflexy na uhybání, schovávání do stínu a přežívání :o)). Samozřejmě vyjma situací IK.
Tak jo. To by bylo v tuhle chvíli ode mě všechno. Díky že ses ještě přemohl a napsal to sem, byl to hodnotnej příspěvek :o)). _________________ Hellmaster, posel Aethanův, Představený Spolku
 |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Timeo Arach

Založen: 01. 12. 2003 Příspěvky: 1016 Bydliště: kde mne prepadne spanek, oficialne v Jhelomu
|
Zaslal: čt září 02, 2004 9:58 pm Předmět: |
|
|
Taky si myslim. Je to celkem, az na par detailiku, shrnuty moc pekne.
Ze nekro za nic neruci - nema zodpovednost, jako treba mag (coz je dobre i spatne). Ale zase nema co jineho delat. Delat si sve SW na obludky, obcas neco para, plytvat klerovi bandy .. nejaky blesk.. proste nic svetoborneho, co by nekoho presvedcilo ho vzit sebou.. A o tom to asi je..
Ale kdo vi, jsem ospalej.
Pro to zvedani 'prostrednich' oblud bych byl. To by bylo pro nas moooc hezke zpestreni. Zakouzlit zvednuti nekolikrat za dung
Jinak situace IK znamena v dungu temer jakakoliv . _________________ Timeo.. zavaty v prachu na knihovne |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Hellmaster Lord Death

Založen: 21. 10. 2003 Příspěvky: 4907 Bydliště: Bezhrobovec
|
Zaslal: čt září 02, 2004 10:16 pm Předmět: |
|
|
Nebo umět summonit nějaké ne zase tak moc silné summony u kterých jde otevřít paperdoll, případně rovnou nějaké střelce. To by byl unikát, jenže to by znamenalo přílišné posílení a to by bylo špatně. _________________ Hellmaster, posel Aethanův, Představený Spolku
 |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
Hellmaster Lord Death

Založen: 21. 10. 2003 Příspěvky: 4907 Bydliště: Bezhrobovec
|
Zaslal: so září 25, 2004 9:52 pm Předmět: |
|
|
Jooo, tak jsem začal trénovat lockpicking a remove trap. Jen tak, čistě ze zájmu jsem se mrknul jestli třeba alespoň v tomhle nebudu mít oproti mágovi navrch. Nebudu :o)). _________________ Hellmaster, posel Aethanův, Představený Spolku
 |
|
| Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|